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Pedro Rizzo
31-03-2006, 18:04
Hallo,

im SHERDOG FORUM wurde eine Link von einem Interview von Little Nog gepostet.
http://www.portaldovt.com.br/

Auf der Brasilianischen Kampfsportseite, ist Lil Nog in einem Live Chat und stellt sich den Fragen der User.

Mit Bablefish übersetzt kann man sehr interssantes erfahren..

Er sagt ganz klar, das im MMA Bereich Steroide genommen werden. Das beim Pride nur auf Ephedrin kontrolliert wird, aber nicht auf Steroide. Man hätte Angst bei Pride, das das Niveau sinken könnte, wenn man Steroide verbieten würde.

Finde ich gut, das er sich so offen den fragen stellt und das er dabei auch ehrlich ist.

Hier der übersetzte Link

http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=pt_en&trurl=http%3a%2f%2fwww.portaldovt.com.br%2fforum%2 findex.php%3fshowtopic%3d33972

Deffid
31-03-2006, 19:28
Selbst wenn sie Urintests machen würden, außgenommen von Dummköpfen wie Tim Sylvia lässt sich in der heutigen Zeit damit niemand erwischen. Allein mit HGH kann man voll bis oben sein, ohne erwischt zu werden.

Pedro Rizzo
31-03-2006, 19:45
Wie ist denn das mit dem Nachweisen von Steroiden, kann mich da mal jemand genauer aufklären, wie und wie lange das nachweisbar ist.

Bei Drogen kenne ich mich ja gut aus, aber bei Steroiden nicht so.

@Deffid

was ist HGH

Deffid
31-03-2006, 19:54
@Deffid

was ist HGH

Human Growth Hormon.

Sehr lang:

Active Life: Varies by injection method
Drug Class: Growth Hormone/IGF-1 Precursor (for injection)
Average Dose: Men 2-6 i.u. total daily
Acne: No
Water Retention: Rare
High Blood Pressure: Rare
Liver Toxic: No
Aromatization: No
Comments: High Anabolic/No Androgenic effects

In the human body growth hormone is produced by the pituitary gland. It exists at especially high levels during adolescence when it promotes the growth of tissues, protein deposition and the breakdown of subcutaneous fat stores. Upon maturation endogenous levels of GH decrease, but remain present in the body at a substantially lower level. In the body the actual structure of growth hormone is a sequence of 191 amino acids. Once scientists isolated this hormone, many became convinced it would exhibit exceptional therapeutic properties. It would be especially effective in cases of pituitary deficient dwarfism, the drug perhaps restoring much linear growth if administered during adolescence.

he 1980's brought about the first prepared drugs containing Human Growth Hormone. The content was taken from a biological origin, the hormone being extracted from the pituitary glands of human corpses then prepared as a medical injection. This production method was short lived however, since it was linked to the spread of a rare and fatal brain disease. Today virtually all forms of HGH are synthetically manufactured. The recombinant DNA process is very intricate; using transformed e-coli bacterial or mouse cell lines to genetically produce the hormone structure. It is highly unlikely you will ever cross the old biologically active item on the black market (such as Grorm), as all such products should now be discontinued. Here in the United States two distinctly structured compounds are being manufactured for the pharmaceutical market. The item Humatrope by Eli Lilly Labs has the correct 191 amino acid sequence while Genentech's Protropin has 192. This extra amino acid slightly increases the chance for developing an antibody reaction to the growth hormone. The 191 amino acid configuration is therefore considered more reliable, although the difference is not great. Protropin is still Anabolics 2002 considered an effective product and is prescribed regularly. Outside of the U.S., the vast majority of HGH in circulation will be the correct 191 amino acid sequence so this distinction is not a great a concern.

The use of growth hormone has been increasing in popularity among athletes, due of course to the numerous benefits associated with use. To begin with, GH stimulates growth in most body tissues, primarily due to increases in cell number rather than size. This includes skeletal muscle tissue, and with the exception of eyes and brain all other body organs. The transport of amino acids is also increased, as is the rate of protein synthesis. All of these effect are actually mediated by IGF-1 (insulin-like growth factor), a highly anabolic hormone produced in the liver and other tissues in response to growth hormone (peak levels of IGF-1 are noted approximately 20 hours after HGH administration). Growth hormone itself also stimulated triglyceride hydrolysis in adipose tissue, usually producing notable fat loss during treatment. GH also increases glucose output in the liver, and induces insulin resistance by blocking the activity of this hormone in target cells. A shift is seen where fats become a more primary source of fuel, further enhancing body fat loss.

Its growth promoting effect also seems to strengthen connective tissues, cartilage and tendons. This effect should reduce the susceptibility to injury (due to heavy weight training), and increase lifting ability (strength). HGH is also a safe drug for the "piss-test". Although its use is banned by athletic committees, there is no reliable detection method. This makes clear its attraction to (among others) professional bodybuilders, strength athletes and Olympic competitors, who are able to use this drug straight through a competition. There is talk however that a reliable test for the exogenous administration of growth hormone has been developed, and is close to being implemented. Until this happens, growth hormone will remain a highly sought after drug for the tested athlete.

But the degree in which HGH actually works for an athlete has been the topic of a long running debate. Some claim it to be the holy grail of anabolics, capable of amazing things. Able to provide incredible muscle growth and unbelievable fat loss in a very short period of time. Since it is used primarily by serious competitors who can afford such an expensive drug, a great body of myth further surrounds HGH discussion (among those personally unfamiliar). Many will state with the utmost confidence that the incredible mass of the Olympian competitors each year is 100% due to the use of HGH. Others have crossed bodybuilding materials claiming it to be a complete waste of money, an ineffective anabolic and barely worthwhile for fat loss. With its high price tag, certainly an incredibly poor buy in the face of steroids. So we have a very wide variety of opinions regarding this drug, whom should we believe?

It is first important to understand why there the results obtained from this drug seem to vary so much. A logical factor in this regard would seem to be the price of this drug. Due to the elaborate manufacturing techniques used to produce it, it is extremely costly. Even a moderately dosed cycle could cost an athlete between $75-$150 per daily dosage. Most are unable or unwilling to spend so much, and instead tinker around with low dosages of the drug. Most who have used this item extensively claim it will only be effective at higher doses. Poor results would then be expected if low amounts were used, or the drug not administered daily. If you cannot commit to the full expense of an HGH cycle, you should really not be trying to use the drug.

The average male athlete will usually need a dosage in the range of 4 to 6 I.U. per day to elicit the best results. On the low end perhaps 1 to 2 I.U. can be used daily, but this is still a considerable expense. Daily dosing is important, as HGH has a very short life span in the body. Peak blood concentrations are noted quickly (2 to 6 hours) after injection, and the hormone is cleared from the body with a half-life of only 20-30 minutes. Clearly it does not stick around very long, making stable blood levels difficult to maintain. The effects of this drug are also most pronounced when it is used for longer periods of time, often many months long. Some do use it for shorter periods, but generally only when looking for fat loss. For this purpose a cycle of at least four weeks would be used. This compound can be administered in both an intramuscular and subcutaneous injection. "Sub-Q" injections are particularly noted for producing a localized loss of fat, requiring the user to change injection points regularly to even out the effect. A general loss of fat seems to be the one characteristic most people agree on. It appears that the fat burning properties of this drug are more quickly apparent, and less dependent on high doses.

Other drugs also need to be used in conjunction with HGH in order to elicit the best results. Your body seems to require an increased amount of thyroid hormones, insulin and androgens while HGH levels are elevated (HGH therapy in fact is shown to lower thyroid and insulin levels). To begin with, the addition of thyroid hormones will greatly increase the thermogenic effectiveness of a cycle. Taking either Cytomel® or Synthroid® (prescription versions of T-3 and T-4) would seem to make the most sense (the more powerful Cytomel® is usually preferred). Insulin as well is very welcome during a cycle, used most commonly in an anabolic routine as described in this book under the insulin heading. Aside from replacing lowered insulin levels, use of this hormone is important as it can increase receptor sensitivity to IGF-1, and reduce levels of IGF binding protein-1 allowing for more free circulating IGF-1 (growth hormone itself also lowers IGF binding protein levelss'). Steroids as well prove very necessary for the full anabolic effect of GH to become evident. Particularly something with a notable androgenic component such as testosterone or trenbolone (if worried about estrogen) should be used. The added androgen is quite useful, as it promotes anabolism by enhancing muscle cell size (remember GH primarily effects cell number). Steroid use may also increase free IGF-1 via a lowering of IGF binding proteins. The combination of all of these (HGH, anabolics, insulin and T-3) proves to be the most synergistic combination, providing clearly amplified results. it is of course important to note that thyroid and insulin are particularly powerful drugs that involve a number of additional risks.

Release and action of GH and IGF-1: GHRH (growth hormone releasing hormone) and SST (somatostatin) are released by the hypothalamus to stimulate or inhibit the output of GH by the pituitary. GH has direct effects on many tissues, as well as indirect effects via the production of IGF-1. IGF-1 also causes negative feedback inhibition at the pituitary and hypothalamus. Heightened release of somatostatin affects not only the release of GH, but insulin and thyroid hormones as well.

HGH itself does carry with it some of its own risks. The most predominantly discussed side effect would be acromegaly, or a noticeable thickening of the bones (notably the feet, forehead, hands, jaw and elbows). The drug can also enlarge vital organs such as the heart and kidney, and has been linked to hypoglycemia and diabetes (presumably due to its ability to induce insulin resistance). Theoretically, overuse of this hormone can bring about a number of conditions, some life threatening. Such problems however are extremely rare. Among the many athletes using growth hormone, we have very few documented cases of a serious problem developing. When used periodically at a moderate dosage, the athlete should have little cause for worry. Of course if there are any noticeable changes in bone structure, skin texture or normal health and well being during use, HGH therapy should be completely halted.

In summary, the biggest mistake we can make with this drug is to get confused by the price tag. Even a relatively short cycle of this drug (and ancillaries) will cost in the thousand(s), not hundreds of dollars. We cannot jump to the conclusion that GH is therefore the most unbelievable anabolic. This hormone is simply very complex, and costly to manufacture (though it should be getting cheaper). If you were looking to achieve just a great mass gain the $1,000 would be better spent on steroids. Growth Hormone will not turn you into an overnight "freaky" monster and it is certainly not "the answer". Yes, it is a very effective performance enhancement tool. But it is more a tool for the competitive athlete looking for more than steroids alone can provide. There is little doubt that GH contributes considerably to the physiques and performance of many top bodybuilders and athletes. In this arena, the money spent on it is well justified, the drug obviously necessary. But outside of competitive sports it is usually not.

Nahot
31-03-2006, 19:57
was ist HGH



Wachstumshormon (HGH)

Man hört und liest immer von "Wachstumshormonen", obwohl es nur eines gibt, nämlich das Peptidhormon HGH (= human growth hormone = menschliches Wachstumshormon = STH = Somatotropes Hormon = Somatotropin. Offensichtlich wird bei der deutschen Übersetzung aus dem Englischen aus dem "hormone" fälschlicherweise die Mehrzahl gemacht).
Handelsnamen für HGH: Genotropin®, Humatrope®, Norditropin®, Saizen®

Daneben gibt es noch Wachstumsfaktoren, wie z.b. den IGF-1 (insulin like growth factor 1), welcher mittlerweile schon eine Zeit lang in der Bodybuildingszene (die, was Doping mit anabolen Substanzen betrifft, schon immer eine "Vorreiter"funktion hatte) Anwendung findet. Es heißt auch Somatomedin C und wirkt als Vermittler der HGH-Wirkung. "Nachteil": es ist sauteuer und findet deshalb keine breite Verwendung. Weiters gibt es noch den “mechano growth factor“ (MGF), der im Tierversuch enorme Muskelzuwächse innerhalb kurzer Zeit bewirkt.


Jedenfalls zeigt es die Richtung an, in die sich das Doping entwickelt - man "vermittelt" über Umwege die angestrebte Wirkung (wie im Fall von IGF-1 die HGH-Wirkung), was noch "eleganter" in absehbarer Zeit mittels Gendoping geschehen wird...

HGH hat als Anabolikum heute den anabolen Steroiden weitgehend schon den Rang abgelaufen. Wer es sich finanziell leisten kann, weiß nicht nur seine anabole, sondern auch seine Körperfett-abbauende Wirkung zu schätzen. Das tun nicht nur Bodybuilder. Wer sich bislang von den erstaunlich definierten Körpern der Weltklasse-Sprinter beeindrucken ließ, braucht nur eins und eins zusammenzuzählen (vor allem dann, wenn diese Athleten plötzlich eine Zahnregulierung tragen...). Doping mit diesem menschlichen Peptidhormon ist nicht nachweisbar, somit gibt es auch keine Dopingskandale und somit ist HGH auch kein Gesprächsthema.
Übrigens: Der Münchner Endokrinologe Prof. Christian Strasburger hat bereits vor einiger Zeit eine Nachweismöglichkeit für HGH-Doping entwickelt (einen Bluttest auf Antikörperbasis), jedoch scheint sich das IOC gegen deren Einführung zu wehren - was aufgrund der damit zu erwartenden Folgen nicht verwunderlich ist - denn dann gäbe es genügend Gesprächsstoff...

Deffid
31-03-2006, 20:15
Ich bin mir auch ziemlich sicher das Lance Armstrong auf HGH war. Anderst ist seine erhöhte Anzahl an Muskelzellen gegenüber anderen Radfahrern nicht zu erklären.

Cyborg23
31-03-2006, 22:49
@ deffid

er sagt ja das käme von den Medikamenten die er vor und nach der ChemoTherapie genommen hat

Takeda Shingen
01-04-2006, 09:10
lol klartext...


die sache ist kein geheimnis...
sakaikiraba hat dies selber schon öffentlich in einem interview gesagt und daraus kein geheimnis gemacht das anabole benutzt werden dürfen.

Pedro Rizzo
01-04-2006, 11:43
lol klartext...


die sache ist kein geheimnis...
sakaikiraba hat dies selber schon öffentlich in einem interview gesagt und daraus kein geheimnis gemacht das anabole benutzt werden dürfen.
Ich denke nicht das er das so gesagt hat, ich denke er hat gesagt, das es keine Kontrolle auf Steroide gibt.Das heisst noch lange nicht, das man Steroide nehmen darf.

Wer nimmt denn im Pride Steroide überhaupt?
Auf Anhieb würde ich auf Thompson,das Hammerhouse Team kommen.Das aber auch nur, weil man denen das vom Körper her ansieht.
Bei Josh Barnett weiss man ja, das er auch nciht abgeneigt ist, nur sieht man ihm das nicht an

Deffid
01-04-2006, 12:28
@ deffid

er sagt ja das käme von den Medikamenten die er vor und nach der ChemoTherapie genommen hat

Die Medikamte wirken aber nicht ewig. Du kannst dir sicher sein, das Armstrong richtig schön voll mit Doping war. Er hat übrigens auch seine ganze Karriere mit einem Arzt trainiert, der seit über 20 Jahren mit Doping forscht.

Francois
01-04-2006, 13:53
Ich finde die Aussage jetzt auch nicht gerade revolutionär. Weiß doch jeder das gedopt wird und Doping heißt nicht gleich Körper ala Baroni.

Takeda Shingen
01-04-2006, 16:37
Ich denke nicht das er das so gesagt hat, ich denke er hat gesagt, das es keine Kontrolle auf Steroide gibt.Das heisst noch lange nicht, das man Steroide nehmen darf.

Wer nimmt denn im Pride Steroide überhaupt?
Auf Anhieb würde ich auf Thompson,das Hammerhouse Team kommen.Das aber auch nur, weil man denen das vom Körper her ansieht.
Bei Josh Barnett weiss man ja, das er auch nciht abgeneigt ist, nur sieht man ihm das nicht an


Steroide sind legal in japan! es gibt dort keine regelung die das benutzen von steroiden verbietet! es ist also ein legitimes mittel und sakakibara sagt dass es auch irrelevant ist, wer die mittel benutzt und wer nicht.
desweiteren sagt er das pride auf alle illegalen mittel vor und nach dem kampf testet.

http://www.sherdog.com/news/articles.asp?n_id=3317&my_page=4

das ist der link und nicht nur "was ich denke"...

ist also keine neuigkeit und für die japaner auch nichts schlimmes da sie steroide von den "komplizierten und illegalen drogen" wie pride manager sie nennt, trennt.


ich kenne mich mit den ganzen anabolen und stimulanten nicht aus. kann mir keine meinung dazu bilden. ab wo man eine grenze ziehen sollte. finde aber dass man eigentlich auf alles testen sollte.

Pedro Rizzo
01-04-2006, 20:54
Warum wird Ephedrin verboten und Steroide erlaubt? Das muss mir jemand bitte erklären

***Nakatomi***
01-04-2006, 21:41
ich denke mal, weil die wirkung des aufputschmittels während des wettkampfs nicht erwünscht ist. dabei wird egal sein, ob du ephedrin, morphin oder kokain vor dem kampf nimmst. die wirkung ist ziemlich ähnlich- mehr ausdauer und weniger schmerzempfinden.
ephedrin hat keine hohe bioverfügbarkeit und ist schnell wieder raus.
um sich zum tranining und pumpen anzutörnen kann man es sicherlich noch 2 tage davor nehmen.

steroide beeinflussen nicht das kampfgeschehen an sich, sondern eher die körperform auf längerfristige art und da pride kein olympionykenverein ist sondern wie eh und jeh SHOWKAMPF, bietet ein gepimpter körper höchstwahrscheinlich eine grössere einschalt-, werbe- und sponsorenquote.
das ist alles nur geschäft. nur noch schwergewicht solls sein- fliegen können zu hause bleiben.

armstrong nimmt epo zu sich, ein hormon, welches den körper auf eine unnatürlich hohe produktion von roten blutkörperchen bringt, welche in ihrer gesamtzahl um ein vielfaches mehr sauerstoff aufnehmen können und dadurch die leistung extrem nach vorn bringen. ein wachstumshormon wäre seiner kondi eher abträglich.
NEU! :D epo gibts jetzt auch in einer gen- variante, die den körper FÜR IMMER:ups: manipuliert, nämlich durch genetische veränderung auf das ständige überproduzieren umstellt. was dieses auf dauer nach sich zieht, ist noch nicht hinreichend geklärt, sicherlich wird es ein art von leukämie sein.
edit: baroni hatte das gleiche problem wie unsere dopingverdächtige wintersportlerin(name vergessen), die angeblich von natur aus zu dickes blut hat.
natürlich wird das blut stark verdickt durch die vielen zellen, wer nicht genug trinkt, macht sich verdächtig, oder stirbt im extremfall, wie baroni, der wahrscheinlich nur noch brei durch seine herzklappen gepumpt hat. kein wunder, wenn da mal was verklumpt und steckenbleibt.

ich kenne leute, die sich mit wachstumshormonen tierisch versaut haben und es selbst stark bereuen. ist ja auch bescheuert! man siehts sogar im gesicht!
macht bloss keinen scheiss jungs- ihr seid auch so schön.

mfg nakatomi

edit: und wenn man sich betrachtet, wo der kram herkommt, da ist epo noch das kleinste übel-ich glaube, aus den nieren irgendeiner speziellen hamstergattung. das wachstumshormon ist da um längen widerlicher....

the hormone being extracted from the pituitary glands of human corpses then prepared as a medical injection. This production method was short lived however, since it was linked to the spread of a rare and fatal brain disease.
zwar wird es, wie oben beschrieben, auch synthetisch hergestellt, wäre für einen sportler nicht bezahlbar.
die ware auf dem schwarzmarkt ist ausschliesslich aus toten menschen - ohne hinweis auf herkunft und voller risiken , an creuzfeld- jakob und co zu erkranken und widerlicherem ...