Vollständige Version anzeigen : Wing Tsun Do??? WTF ???
DerGroßer
29-06-2007, 07:50
Also das nenn ich mal verbal Entgleisung
Wing Tsun Do...was soll das sein, nenn Karate/WT Hybrid oder wie. Sind Japan und China, plötzlich in einen Topf zu werfen?
Sry, aber sowas...man man
http://www.youtube.com/watch?v=uoaLMXUhJfw
http://www.youtube.com/watch?v=La2qkjAPzOM
*SuFu brachte kein Ergebnis ;)
Trinculo
29-06-2007, 08:04
Einer der Darsteller war offensichtlich schon auf anderen DVDs vertreten:
http://www.kampfkunst-board.info/forum/976930-post29.html
Vielleicht kann Martin Dragos sich dazu äußern?
Grüße,
Trinculo
Trinculo
29-06-2007, 08:08
Also das nenn ich mal verbal Entgleisung
Wing Tsun Do...was soll das sein, nenn Karate/WT Hybrid oder wie. Sind Japan und China, plötzlich in einen Topf zu werfen?
Kann ich Dir erklären :D
Navnet
Ligesom der er 10 principper i Wing Tsun Do er der også 10 bogstaver i navnet.
W 1. Kontroller de 3 højder - Koncept.
I 2. Fjeder - Princip.
N 3. Svingdørs - Princip.
G 4. Vægtstangs - Princip.
T 5. Balancebrydnings - Princip.
S 6. Kraft - Princip.
U 7. Bevægelses - Princip.
N 8. Afstandsbedømmelses - Teori.
D 9. Centerlinje - Teori.
O 10. Iagttagelses - Teori.
De 10 overstående principper er de principper vi arbejder med i WTD. 8 af principperne kommer fra Wing Tsun og 2 af principperne kommer fra Judo / Jiu Jitsu. Dette afspejler sig også i vores navn. Wing Tsun Do, Wing Tsun er kinesisk og betyder smukt forår, der er 8 bogstaver ” 8 principper ”. Do som er japansk og betyder vej har 2 bogstaver ” 2 principper ”. Det afspejler sig også i vores 5 kamp afstande, vi mener at man som WTD udøver skal kunne alle 5 afstande lige godt, for at kunne dette er det nødvendig at fordele træningen lige meget på disse 5 afstande, dvs. 20 % til hver. De første 4 afstande er det hovedsageligt Wing Tsun principperne der bruges dvs. 80 % og 80% af vores navn er kinesisk. 5. kamp afstand er det hovedsageligt principperne fra Judo / Jiu Jitsu der bliver brugt altså 20 % og 20 % af vores navn er japansk. At principperne bruges hovedsageligt i nogle bestemte kampafstande betyder ikke at de ikke bruges i nogen af de andre kampafstande!
I Wing Tsun Do er der 5 kamp afstande.
1. Spark.
2. Slag.
3. Knæ og albue.
4. Stående omklamring, skulder og hofte.
5. Gulvkamp.
Grunden til valget Wing Tsun Do er altså ikke tilfældigt! En anden grund til navnet er, vi mener ikke det er rimeligt at tage teknikker fra et system, uden også at give dem anerkendelse for det. Når folk ser en armlås ” Juji-gatame”, så ved man godt at denne teknik ikke stammer fra Wing Tsun, selvom måden den bliver sat ind på følger nogle flere principper, end en person der kun er skolet i Judo / Jiu jitsu har kendskab til, så vil låsen på sidste billede stadig ikke ligne en Wing Tsun teknik. Denne anerkendelse viser vi ved at bruge ordet DO til sidst i vores navn, som anerkendelse af at teknikken stammer derfra, også selvom indsættelsen af teknikken er anderledes.
Auf Deutsch: Wing Tsun Do besteht aus zehn Buchstaben und Prinzipien, acht davon sind aus dem WT, zwei aus dem Judo/Jiu Jitsu ;) Dabei handelt es sich vor allem um das Vorgehen in der 5.Distanz, dem Bodenkampf.
DerGroßer
29-06-2007, 08:20
Na dann...wieso muss es dann noch WT heißen? Ist doch "Jet Wing Do" ;)
Guten Morgen an alle,
naja das was er da macht muss ich leider sagen......das ist nur Müll.
Also wing chun grottenschlecht....
Was ich gut fand,waren die würfe...das war ok.
:rolleyes:
der gute scheint tatsächlich sehr anständige Kenntnisse im Judo zu haben. Wahrscheinlich hat er damit angefangen und ist irgendwie beim WT gelandet. Tja, und wie das ja beim WT, VT, WC, VC etc... üblich ist, hat er gleich seinen eigenen, "noch effektiveren" stil entwickelt: WTD
Verkauft sich ja gut und von irgendwas muss man ja leben. Immerhin ist er ja ziemlich fit in dem was er macht und kommt auch sympatisch rüber.
Was mir allerdings immer wieder auffällt, ist diese verkürzte Art des Schlagens beim WT (&co). Funzt ja sehr gut gegen Leute ohne Kampferfahrung, aber gegen einen richtigen Hauer, mma-ler, Ringer, Boxer etc, besonders aus einer hohen Gewichtsklasse, ich weiss nicht...
Bei diesen Demos wird immer nur im WT stil gekämpft, einer macht vor und der Andere guckt zu und kriegt die Dinger ab. Hab noch nie einen gesehn, der einfach mal voll kontert, seitlich ausweicht, oder einfach nur einen kleinen "double leg" macht (mit anschl G´n´P :D)
dieses chain-Punch gefuchtele über die Center-Line ohne Deckung find ich nicht wirklich ratsam, wenn Du Deinen Gegner nicht kennst.
Da lob ich mir doch´n "Vitor-Blitz" :D, ähnliche Baustelle, aber mit Punch!
Aber ich wollte WT nicht verreissen, hat schon auch ein paar gute Sachen, das geb ich zu, nur dieses Stil- und Verband- Gerödele, mannmannmann... schlimmer als im Kickboxen... aber dort wird wenigstens nicht derart über den Stil gefachsimpelt - was ist nun das wahre Kickboxen, oder so... da wird Gekämpft und fertig. Schade, dass es da so viele Verbände gibt... blöde Politik...
mykatharsis
29-06-2007, 09:49
Na dann...wieso muss es dann noch WT heißen? Ist doch "Jet Wing Do" ;)
Ich favorisiere Wing Thai Jutsu oder Muay Tsun Jutsu...wobei da glaube ich das Muay fehlt in dem Fall. :)
StefanB. aka Stefsen
29-06-2007, 17:49
Immerhin ,die Mucke stimmt:bang:
!utzutzutz!
Connor MacLeod
30-06-2007, 16:58
@ all,
ja wie perfied-pervers ist denn diese Wortkombination!?
Also ich bin ja nun schon einiges gewöhnt ... aber das .... :cry:
My comment, Connor!
Naja..."Schlimmer gehts immer", dass ist mir nun wieder klar geworden !! :ups::D:ups:
vBulletin v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.