Zeige Ergebnis 1 bis 15 von 734

Thema: Nazis und Kampfsport.

Baum-Darstellung

Vorheriger Beitrag Vorheriger Beitrag   Nächster Beitrag Nächster Beitrag
  1. #11
    Registrierungsdatum
    04.11.2017
    Beiträge
    5.468

    Standard

    Zitat Zitat von Julian Braun Beitrag anzeigen
    Naja, das ist ja ein ganzes Konglomerat von expliziten und impliziten Behauptungen. Im Kern lautet die Frage/Behauptung ja eigentlich:

    Wenn Methoden physischer Gewaltanwendung ohne die gleichzeitige Vermittlung von Werten unterrichtet werden, führt dies nicht zu innerer Ausgeglichenheit (und damit höherer Stresstoleranz), sondern erhöht sogar die Gefahr von (physischen und anderen) aggressivem (feindseligen) Handeln.

    Dazu kann nun jeder seine persönlichen und Hörensagen-Erfahrungen einbringen und wir werden vermutlich feststellen, dass eine Bewertung der persönlichen und Hörensagen-Erfahrungen sowohl für als auch gegen die Ausgangshypothese stattfindet.

    Wenn wir das Ganze dann vom Standpunkt der empirischen Sozialforschung weiter verfolgen wollen, sollten wir erstmal schauen, was es dazu schon gibt. Ich rufe mal Bhagira und andere auf :-) Ich glaube mich zu erinnern, dass in den letzten 10-15 Jahren durchaus schon einige Untersuchungen dahingehend unternommen worden, ob und wie KK Werte vermittelt, in spezieller Weise vermittelt, Verhalten/Aggression beeinflusst etc., oder eben auch nicht.

    Aus einem anderen Thread:

    Zitat Zitat von Pansapiens Beitrag anzeigen
    Eine differenzierte Einstellung zu verschiedenen Martial Arts wird auch von den von kanken in diesem Beitrag fett markierten Artikeln gestützt:

    z.B. Diamond and Lee, 2011

    Traditional martial arts emphasize self-control, discipline (inhibitory control), and character development.

    Hätte man das nicht noch vor kurzem hier als "Budo-Romantik" bezeichnet?
    "Charakter Entwicklung"
    Wie sieht es mit nicht traditionellen Kampsport aus?


    Instructive findings are reported in a study with adolescent juvenile delinquents (29). One group was assigned to traditional Tae-Kwon-Do (emphasizing qualities such as respect, humility, responsibility, perseverance, and honor as well as physical conditioning; focusing on self-control and self-defense). Another group was assigned to modern martial arts (martial arts as a competitive sport). Those in traditional Tae-Kwon-Do showed less aggression and anxiety and improved in social ability and self-esteem. Those in modern martial arts showed more juvenile delinquency and aggressiveness, and decreased self-esteem and social ability
    [...]
    What lessons can be learned about what aids EF development in young children from these six approaches?
    [...]
    (g) Exercise alone may not be as efficacious in improving EFs* as exercise-plus-character-development (traditional martial arts [28]) or exercise-plus-mindfulness (31).
    .

    *EF = Executive Functions: including mentally playing with ideas, giving a considered rather than an impulsive response, and staying focused.

    oder

    a recent large-scale review of 84 studies conducted by Diamond and Ling (2016)

    Hier zeigt, sich, dass es Insbesondere bei den MA kommt darauf ankommt, wie bzw. von wem die unterrichtet werden:

    3. Whether EF gains are seen depends on the way an activity is presented and conducted (as the song says, “’Tain’t What You Do [It's The Way That You Do It]”). Trulson (1986) deliberately varied the way martial arts were taught and found benefits in one case and effects in the opposite direction in the other case. Personal characteristics of those leading a program can have major effects on how beneficial a program is; this has received little attention in the intervention literature

    auch hier wird in einer der betrachteten Studien traditionelles Taekwondo in der Entwicklung von EF anderen Sportarten als überlegen ausgewiesen:


    For example, Lakes and Hoyt (2004) randomly assigned kindergarten through Grade 5 classes either to traditional Tae-Kwon-Do martial arts or standard PE. At the end of the school year, children assigned to Tae-Kwon-Do2 showed greater gains than children in standard PE on all dimensions of EFs studied (e.g., cognitive [focused versus distractible], affective [persevere versus quit], and emotion regulation).

    in den betrachteten 84 Studien geht es übrigens nicht nur um MA:

    In all, we found 84 studies that met our criteria. Many different activities (including computerized training, games, aerobics, resistance training, martial arts, yoga, mindfulness, theater, and certain school curricula) have at least one peer-reviewed published report on their efficacy in improving executive functions

    auch in dieser Studie:



    Volltext (zur besseren Lesbarkeit oben rechts auf den blauen Button "Download full-text PDF" klicken):
    https://www.researchgate.net/profile...ication_detail

    wurde eher traditionelle Kampfkunst betrachtet:


    Participants of the experimental group practiced three different
    types of martial arts (karate, kung fu and ju jitsu),
    mainly considered traditional styles. The traditional approach
    is less focused on competitive aspects and more
    centered on discipline and conflict avoidance
    .

    und mit nicht MA-Aktivitäten verglichen:


    The control group was composed of subjects who were
    not involved in martial arts, but the under age
    children, were all participants in different school team
    sports (basketball, volley ball and gymnastics), while
    the adults were in independent teams, practicing: soccer,
    tennis and swimming. The two groups (experimental
    vs. control) were matched for age, gender and IQ


    die Studie selbst fand eine Abnahme von aggressivem Verhalten bei den Betreibenden von den genannten traditonellen Kampfkünsten, die Autoren weisen allerdings darauf hin, dass einer anderen Studie für MA als Beispiel für Wettkampfsport, eine Steigerung von aggressivem und antisozialem Verhalten in Betracht gezogen wird (siehe Einschub).
    Auch der Einfluss des Umfeldes wird erwähnt:

    The
    findings in the present study support those that claim that
    martial arts practice can be considered a resocialization
    method for reducing aggression.44 The results obtained
    demonstrate a decrease in different forms of aggression:
    physical aggression, verbal aggression, anger and hostility.
    Martial arts involvement has been considered, on
    the other hand, an example of how competitive sports
    can lead in time to an increase of aggressiveness and
    antisocial behavior
    ;5 according to the “social learning
    theory”, the authors often claim that aggressiveness can
    be learned within the environment that suggests this
    behavior
    .

    ==========================================
    Einschub:

    hier aus der Quelle Nr. 5:
    Participation in power sports and antisocial involvement in preadolescent and adolescent boys

    The relationship between participation in power or fight and strength sports (boxing, wrestling, weightlifting, and oriental martial arts) and violent and antisocial behaviour was examined in a sample of 477 boys, aged 11 to 13 years at Time 1, over a two‐year period
    […]
    Results: The total pattern of results strongly suggests that participation in power sports actually leads to an increase or enhancement of antisocial involvement in the form of elevated levels of violent as well as non‐violent antisocial behaviour outside sports. In addition, there were no indications of selection effects; the presence of such effects would imply that boys who started with power sports were characterised by already elevated levels of antisocial involvement.
    […]
    Conclusions:[..]
    The negative effects in boys seemed to stem from both the practice of power sports itself and from repeated contact with ‘macho’ attitudes, norms, and ideals.

    ========================================

    bei den betrachteten traditionellen Kampfkünsten nahm die Selbstkontrolle mit steigendem Gürtelrang zu:

    In the present research martial artists not
    only present lower levels of aggression as opposed to
    the control group, but also it seems that physical aggression
    is positively influenced by the level of experience:
    With the advancement through the belt ranks,
    martial artists learn to control their aggressiveness. The
    same result was found by Skelton, et al.11 who investigated
    the relationship between aggressive behavior and
    the advancement through the belt ranks among children
    practicing tae know do; the trend analysis resulted in a
    significant reduction of aggression. The authors assume
    that martial arts is a way to acquire emotional and behavioral
    self-control.

    ist damit "Budoromantik" wissenschaftlich belegt?
    Ansonsten weise ich mal auf den Begriff "Sekundärtugenden" hin:

    "Helmut Schmidt spricht weiter von Pflichtgefühl, Berechenbarkeit, Machbarkeit, Standhaftigkeit. [...] Das sind Sekundärtugenden. Ganz präzis gesagt: Damit kann man auch ein KZ betreiben."

    -Oskar Lafontaine-

    Gerade politisch/religiös motivierte Extremisten wollen IMO eher keine unberechenbaren Typen mit mangelnder Affektkontrolle sondern Leute die sich in eine Struktur einordnen.
    Siehe auch die Antwort von kanken auf meine Frage im anderen Thread:

    Zitat Zitat von kanken Beitrag anzeigen
    Nö, nur die Napola-Form des Trainings, wie sie von Kano eingeführt wurde, bzw. von Itosu (was von den chinesischen KK ja dann mit JingWu kopiert wurde).
    Kriege von morgen werden auf den Schulhöfen von heute gewonnen...
    Geändert von Pansapiens (22-11-2020 um 20:28 Uhr)

Aktive Benutzer

Aktive Benutzer

Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1)

Ähnliche Themen

  1. Nazis MMA
    Von pretty boy im Forum Video-Clip Diskussionen zu MMA
    Antworten: 44
    Letzter Beitrag: 20-08-2009, 13:34
  2. Nazis bei den Shaolin ???
    Von wing-chun-girl im Forum Philosophie, Esoterik und Tradition
    Antworten: 35
    Letzter Beitrag: 13-05-2006, 08:20
  3. nazis und freefight???
    Von crazysource im Forum MMA - Mixed Martial Arts
    Antworten: 195
    Letzter Beitrag: 23-01-2006, 17:39

Forumregeln

  • Neue Themen erstellen: Nein
  • Themen beantworten: Nein
  • Anhänge hochladen: Nein
  • Beiträge bearbeiten: Nein
  •